Świecie, 03 czerwca 2019 r.

  OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW

Lokalna Grupa Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”

informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy

na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD

w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 Nr konkursu LGD: II/2019

Termin składania wniosków: 17/06/2019 – 01/07/2019

Miejsce składania wniosków:        Lokalna Grupa Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”

ul. Chmielniki 2b

86-100 Świecie

od poniedziałku do czwartku w godz. od 7:30 do 15:30

w piątek od 7:30 do 15:00

Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę upoważnioną, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.

Tryb składania wniosków:

Wnioski wraz z załącznikami należy składać na wymaganych formularzach w 1 egzemplarzu w wersji papierowej oraz wniosek w formie dokumentu elektronicznego zapisany na informatycznym nośniku danych.

Forma wsparcia: refundacja poniesionych kosztów

Zakres tematyczny operacji: Rozwój przedsiębiorczości

Zakres operacji zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020:

  • rozwój przedsiębiorczości przez tworzenie lub rozwój inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych

Przedmiotem naboru są operacje realizowane w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”, zgodnie z

  • Celem głównym „Wzmocnienie rozwoju społeczno – gospodarczego obszaru LGD do końca 2023 roku”
  • Celem szczegółowym „Rozwój gospodarczy obszaru LGD do końca 2023 roku”,
  • Przedsięwzięciem „Rozwinięty gospodarczo obszar LGD - EFRROW”,

Obowiązujące w ramach naboru warunki przyznania pomocy – zostały określone w załączniku  nr 9 do ogłoszenia.

Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków przyznania pomocy oraz kryteriów wyboru operacji – stanowi załącznik nr 10 do ogłoszenia.

Obowiązujące w ramach naboru kryteria wyboru operacji – stanowią załącznik nr 11 do ogłoszenia.

Minimalna wymagana liczba punktów w ramach oceny wg lokalnych kryteriów wyboru 24 pkt.

/spełnienie powyższego minimum punktowego  jest niezbędne do wyboru operacji przez Radę LGD/

Limit środków w ramach naboru: 500 000,000 zł

Kwota wsparcia:

Minimalna - 100 000,00 zł

Maksymalna - 500 000,00 zł

Intensywność pomocy:

  • do 63,63 % kosztów kwalifikowalnych – w przypadku jednostki sektora finansów publicznych;
  • do 70 % kosztów kwalifikowalnych – w przypadku podmiotu wykonującego działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018r. – Prawo przedsiębiorców;
  • do 100 % kosztów kwalifikowalnych - w przypadku podmiotu niewykonującego działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018r. – Prawo przedsiębiorców.

Lokalna Strategia Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”, formularz wniosku o udzielenie wsparcia, formularz wniosku o płatność, formularz umowy o udzielenie wsparcia a także opis kryteriów wyboru operacji oraz zasad przyznawania punktów za spełnienie danego kryterium znajdują się w siedzibie Lokalnej Grupy Działania „Gminy Powiatu Świeckiego” oraz na stronie internetowej www.lgdswiecie.pl.

Szczegółowe informacje udzielane są dodatkowo w Biurze Lokalnej Grupy Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”. 

Pytania należy kierować na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie: 52 33 01 832 (w godzinach pracy Biura).

Dodatkowe informacje:

  • W przypadku uzyskania równej ilości punktów o miejscu na liście wniosków (operacji) wybranych decyduje kolejność wpisu do rejestru wniosków (operacji), które wpłynęły
    w odpowiedzi na konkurs, tzn. data i godzina wpływu.
  • Preferuje się wnioskodawców, którzy w zakresie przygotowania wniosku o przyznanie pomocy korzystali ze wsparcia doradczego oferowanego przez LGD w formie bezpośredniej wizyty
    w biurze LGD. Zasady udzielania doradztwa stanowią załącznik nr 13 do ogłoszenia.

Załączniki do ogłoszenia:

 1.      Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z);

2.      Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z);

3.      Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów (wersja 3z);

4.      Biznesplan – tabele pomocnicze

5.      Informacje pomocnicze  przy wypełnianiu Biznesplanu (wersja 3z);

6.      Oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa;

7.      Zasady wypełniania oświadczenia o wielkości przedsiębiorstwa;

8.      Karta informacyjna operacji

9.      Obowiązujące w ramach naboru warunki przyznania pomocy;

10. Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków przyznania pomocy oraz kryteriów wyboru operacji;

11. Kryteria wyboru operacji  (operacje realizowane przez inne podmioty niż LGD) wraz z procedurą ustalania lub zmiany kryteriów w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”;

12.    Lokalna Strategia Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”;

13.    Zasady udzielania doradztwa

14.    Formularz umowy o przyznaniu pomocy wraz z załącznikami (wersja 7z);

14a) załącznik nr 1 – zestawienie finansowo-rzeczowe operacji;

14b) załącznik nr 2 – wykaz działek ewidencyjnych;

14c) załącznik nr 3 – kary administracyjne;

14d) załącznik 3a – kary administracyjne;

14e) informacji monitorującej z realizacji biznesplanu – informacja po realizacji operacji

14f)  informacja pomocnicza przy wypełnianiu formularza informacji monitorującej z realizacji biznesplanu

15.   Formularz wniosku o płatność (wersja 3z);

15a) załącznik do WoP – sprawozdanie z realizacji Biznesplanu;

15b) informacja pomocnicza przy wypełnianiu sprawozdania z realizacji Biznesplanu;

16.    Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 3z);

17.    Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de mini mis;

18. Planowane do osiągnięcia w wyniku operacji cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz  zakładane do osiągnięcia wskaźniki;

19.Klauzula RODO.

Pliki do pobrania:
Download this file (zał.nr 1 do ogłoszenia - Formularz wniosku o przyznanie pomocy - wersja 3z.xls)zał.nr 1 do ogłoszenia - Formularz wniosku o przyznanie pomocy - wersja 3z.xls[ ]717 kB
Download this file (zał.nr 2 do ogłoszenia - Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy - wersja 3z.pdf)zał.nr 2 do ogłoszenia - Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy - wersja 3z.pdf[ ]1368 kB
Download this file (zał.nr 3 do ogłoszenia - Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów - wersja 3z.doc)zał.nr 3 do ogłoszenia - Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów - wersja 3z.doc[ ]384 kB
Download this file (zał.nr 4 do ogłoszenia - Biznesplan - tabele pomocnicze.xls)zał.nr 4 do ogłoszenia - Biznesplan - tabele pomocnicze.xls[ ]83 kB
Download this file (zał.nr 5 do ogłoszenia - Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu - wersja 3z.pdf)zał.nr 5 do ogłoszenia - Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu - wersja 3z.pdf[ ]1056 kB
Download this file (zał.nr 6 do ogłoszenia - Oswiadczenie o wielkosci przedsiebiorstwa.xls)zał.nr 6 do ogłoszenia - Oswiadczenie o wielkosci przedsiebiorstwa.xls[ ]144 kB
Download this file (zał.nr 7 do ogłoszenia - Zasady wypelniania oswiadczenia o wielkosci przedsiebiorstwa.pdf)zał.nr 7 do ogłoszenia - Zasady wypelniania oswiadczenia o wielkosci przedsiebiorstwa.pdf[ ]884 kB
Download this file (zał.nr 8 do ogłoszenia - karta informacyjna operacji.doc)zał.nr 8 do ogłoszenia - karta informacyjna operacji.doc[ ]236 kB
Download this file (zał.nr 9 do ogłoszenia - Obowiązujące w ramach naboru warunki przyznania pomocy.doc)zał.nr 9 do ogłoszenia - Obowiązujące w ramach naboru warunki przyznania pomocy.doc[ ]307 kB
Download this file (zał.nr 10 do ogłoszenia - Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie war przyz pom oraz kryter wyb oper.doc)zał.nr 10 do ogłoszenia - Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie war przyz pom oraz kryter wyb oper.doc[ ]304 kB
Download this file (zał.nr 11 do ogłoszenia - kryteria wyboru operacji.doc)zał.nr 11 do ogłoszenia - kryteria wyboru operacji.doc[ ]87 kB
Download this file (zał.nr 12 do ogłoszenia - strategia 2014-2020 - 19-03-2019.pdf)zał.nr 12 do ogłoszenia - strategia 2014-2020 - 19-03-2019.pdf[ ]1640 kB
Download this file (zał.nr 13 do ogłoszenia - Zasady udzielania doradztwa.pdf)zał.nr 13 do ogłoszenia - Zasady udzielania doradztwa.pdf[ ]1086 kB
Download this file (zał.nr 14 do ogłoszenia Umowa o przyznanie pomocy - wersja 7z.pdf)zał.nr 14 do ogłoszenia Umowa o przyznanie pomocy - wersja 7z.pdf[ ]866 kB
Download this file (zał.nr 14a - zestawienie finansowo-rzeczowe operacji.pdf)zał.nr 14a - zestawienie finansowo-rzeczowe operacji.pdf[ ]208 kB
Download this file (zał.nr 14b - wykaz działek ewidencyjnych.pdf)zał.nr 14b - wykaz działek ewidencyjnych.pdf[ ]179 kB
Download this file (zał.nr 14c - kary administracyjne.pdf)zał.nr 14c - kary administracyjne.pdf[ ]533 kB
Download this file (zał.nr 14d - kary administracyjne.pdf)zał.nr 14d - kary administracyjne.pdf[ ]655 kB
Download this file (zał.nr 14e - informacja monitorująca z realizacji biznesplanu - informacja po realizacji operacji.pdf)zał.nr 14e - informacja monitorująca z realizacji biznesplanu - informacja po realizacji operacji.pdf[ ]274 kB
Download this file (zał.nr 14f - Informacja pomocnicza przy wypelnianiu formularza Informacji monitorującej z realizacji biznaesplanu.pdf)zał.nr 14f - Informacja pomocnicza przy wypelnianiu formularza Informacji monitorującej z realizacji biznaesplanu.pdf[ ]521 kB
Download this file (zał.nr 15 do ogłoszenia - wniosek o płatność - wersja 3z.xls)zał.nr 15 do ogłoszenia - wniosek o płatność - wersja 3z.xls[ ]310 kB
Download this file (zał.nr 15a do ogłoszenia - sprawozdanie z realizacji biznesplanu.xls)zał.nr 15a do ogłoszenia - sprawozdanie z realizacji biznesplanu.xls[ ]55 kB
Download this file (zał.nr 15b do ogłoszenia - Informacja pomocnicza przy wypełnianiu sprawozdania z realizacji BP.pdf)zał.nr 15b do ogłoszenia - Informacja pomocnicza przy wypełnianiu sprawozdania z realizacji BP.pdf[ ]409 kB
Download this file (zał.nr 16 do ogłoszenia - instrukcja wypełniania wniosku o platność - wersja 3z.pdf)zał.nr 16 do ogłoszenia - instrukcja wypełniania wniosku o platność - wersja 3z.pdf[ ]1379 kB
Download this file (zał.nr 17. - Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie . o pomoc de minimis.xls)zał.nr 17. - Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie . o pomoc de minimis.xls[ ]135 kB
Download this file (zał.nr 18 Planowane do osiągnięcia w wyniku operacji cele ogólne, szczegółowe, przedsiewziecia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki.doc)zał.nr 18 Planowane do osiągnięcia w wyniku operacji cele ogólne, szczegółowe, przedsiewziecia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki.doc[ ]308 kB
Download this file (zał.nr 19 - Klauzula RODO 19.2.pdf)zał.nr 19 - Klauzula RODO 19.2.pdf[ ]602 kB