(52) 33 01 832 lgdswiecie@op.pl
Praca zdalna biura LGD
- Szczegóły
- Odsłony: 1025
Kontakt z biurem LGD
Przypominamy od poniedziałku 16 marca 2020 r. pracujemy zdalnie i wydłużamy termin pracy zdalnej do 30 kwietnia 2020 (czwartek) , jesteśmy w kontakcie mailowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i telefonicznym.
Przypominamy nr telefonów do kontaktu w godz. 7:30 -15:30:
501-162-695 – p. Zdzisław Plewa – Specjalista do spraw ewaluacji i wdrażania LSR
501-162-697 – p. Katarzyna Lipowiec – Kierownik Biura
p. Liliana Fryckowska - stażystka
665-512-800 – p. Sabina Noetzelmann – Specjalista do spraw obsługi projektów unijnych RPO
p. Dorota Tuszyńska – Główna Księgowa
691-989-340 – p. Ludwika Karczewska - Specjalista do spraw obsługi projektów unijnych PROW
Co dzień przez dwie godziny w biurze jest dyżur pracownika w godz. 9:00 - 11:00. Przesyłkę czy informację można zostawić w SKRZYNCE POCZTOWEJ znajdującej się przed wejściem do biur.
źródło: https://www.wolnymbyc.pl/praca-zdalna-czesc-1-z-czym-to-sie-je/
Posiedzenie Rady 14-17 kwietnia 2020
- Szczegóły
- Odsłony: 911
Zawiadomienie o posiedzeniu Rady Lokalnej Grupy Działania "Gminy Powiatu Świeckiego"
Na podstawie § 4 Regulaminu Wewnętrznego Rady LGD „Gminy Powiatu Świeckiego” Lokalna Grupa Działania „Gminy Powiatu Świeckiego” zawiadamia o posiedzeniu Rady LGD, które odbędzie się w dniach od 14 kwietnia 2020 r. do 17 kwietnia 2020 r. w siedzibie Lokalnej Grupy Działania „Gminy Powiatu Świeckiego” w Świeciu, ul. Chmielniki 2B oraz w trybie obiegowym.
Posiedzenie dotyczyć będzie oceny i wyboru projektów składanych przez podmioty inne niż LGD, złożonych w naborze:
Numer naboru LGD: IV/RPO/EFRR/2019
Numer konkursu nadany przez Instytucję Zarządzającą RPO WK-P: RPKP.07.01.00-IZ.00-04-339/2019
w zakresie tematycznym: REWITALIZACJA SPOŁECZNO-GOSPODARCZA, w odpowiedzi na który wpłynęło 6 wniosków.
Komunikat dla PROW
- Szczegóły
- Odsłony: 938
Zachęcamy do zapoznania się z komunikatem dla podmiotów korzystających ze środków PROW
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi (MRiRW) uprzejmie informuje, że w celu umożliwienia sprawnej realizacji PROW 2014–2020 w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii oraz w związku z trudnościami po stronie wnioskodawców i beneficjentów w spełnianiu warunków, wymogów i innych zobowiązań w ramach PROW 2014–2020 w tym okresie, przygotowana została zmiana do ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 217 i 300) (ustawa o wspieraniu obszarów wiejskich), mająca również zastosowanie do beneficjentów poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW na lata 2014-2020. Zmiana jest cześcią rozwiązań legislacyjnych w ramach tarczy antykryzysowej 2.0. Oficjalne pismo jest już w drodze do Państwa, komunikat jest tez już na stronie MRiRW. W mailu wstawiliśmy dodatkowe wyjaśnienia odnośnie LEADER które nie znajdują się w ogólnym komunikacie, są one podkreślone.
Projektowane zmiany zakładają
- zniesienie bezwzględnego zakazu zwiększenia kwoty przyznanej pomocy oraz zmiany celu operacji; zmiany te będą możliwe na warunkach określonych w umowie o przyznaniu pomocy;
- zniesienie obowiązku składania weksla in blanco przez jednostki sektora finansów publicznych, a w przypadku pozostałych beneficjentów - przesunięcie w czasie obowiązku złożenia weksla in blanco na etap złożenia wniosku o płatność i uzależnienie wypłaty pomocy od złożenia tego zabezpieczenia;
- umożliwienie zawarcia umowy o przyznaniu pomocy nie tylko w siedzibie podmiotu przyznającego pomoc, ale także w formie korespondencyjnej;
- umożliwienie składania wniosków oraz innych dokumentów do podmiotów wdrażających w formie dokumentu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę podawczą; taka możliwość dotyczyć będzie wszystkich działań nie objętych wspólnym wnioskiem o przyznanie płatności obszarowych; w przypadku wniosków składanych do LGD będzie możliwe wykorzystanie skrzynki podawczej podmiotów wdrażających (składanie wniosków do LGD za pośrednictwem podmiotu wdrażającego – po uzgodnieniu takiej możliwości przez LGD z właściwym samorządem województwa);
- zniesienie obowiązku zachowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców;
- umożliwienie wydłużania terminów naborów w związku z COVID-19 mimo ograniczeń w rozporządzeniach „działaniowych”;
- przywracanie terminów wykonania określonych czynności w toku postępowania w sprawie o przyznanie pomocy przez wnioskodawców, gdy terminy przekroczone zostały z przyczyn związanych z COVID-19 (przy czym rozporządzenie dla działania 19.2 już obecnie przewiduje taką możliwość – niezależnie od COVID-19);
- wzywanie do uzupełnień wnioskodawców, którzy nie spełnili warunków przyznania pomocy z przyczyn związanych z COVID-19, także tych, które zgodnie z przepisami rozporządzeń „działaniowych” są powodem pozostawienia wniosków bez rozpatrzenia;
- możliwość uzgodnienia z podmiotem wdrażającym innego terminu wykonania zobowiązań określonych w umowie o przyznaniu pomocy z przyczyn związanych z COVID-19.
Należy mieć również na uwadze, iż powyższe rozwiązania będą stosowane z zachowaniem warunków wynikających z przepisów UE.
W związku z proponowanymi wyżej rozwiązaniami (pkt 7–9), do terminów dokonania określonych czynności w ramach PROW 2014–2020, do których zastosowanie będą miały powyższe propozycje,nie będą stosowane przepisy ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374 i 568) dotyczące nierozpoczynania i zawieszania biegu terminów. Rozwiązania przewidziane w ww. ustawie z 2 marca 2020 po zmianach wprowadzonych 31 marca 2020 r. nie rozwiązują wszystkich problemów wnioskodawców i beneficjentów PROW 2014-2020 w związku z COVID-19.
Wypracowane zmiany ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich, wymienione powyżej w pkt 7‑9, mają przede wszystkim na celu kompleksowe podejście do obecnych problemów, z którymi zmierzają się beneficjenci poszczególnych działań PROW 2014-2020, w tym poddziałania 19.2 i dopasowanie rozwiązań do specyfiki PROW 2014–2020, a jednocześnie umożliwienie dalszego wdrażania Programu w zakresie, w jakim to będzie możliwe w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii. Powyższe rozwiązania przedstawione w pkt 7–9 obejmą także te przypadki przekroczenia terminów, niespełnienia warunków, niewywiązywania się z realizacji zobowiązań, które wystąpiły przed wejściem w życie projektowanych rozwiązań - od początku wprowadzenia stanu zagrożenia epidemicznego.
Mając na uwadze powyższe, w odniesieniu do przedstawionych przez Państwa pytań dotyczących problemów z wypełnianiem zobowiązań umownych oraz możliwości skorzystania przez przedsiębiorców z rozwiązań przewidzianych w tzw. „I Tarczy Antykryzysowej”, do momentu wejścia w życie przepisów zmieniających ustawę o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich w ramach tzw. „II Tarczy Antykryzysowej”, zastosowanie mają przepisy odnoszące się do siły wyższej. Ponadto, w odniesieniu do rozwiązań przewidzianych w "I Tarczy Antykryzysowej" beneficjenci poddziałania 19.2, po wejściu w życie "II Tarczy Antykryzysowej" będą mogli w pełni skorzystać m.in. z zawieszenia działalności na okres epidemii COVID-19. Jeśli chodzi o tzw. wakacje składkowe, które na okres epidemii COVID-19 uprawniają do nieopłacania składek na ubezpieczenia społeczne z tytułu wykonywania działalności gospodarczej, to z uprawnienia tego przedsiębiorcy będący beneficjentami poddziałania 19.2 mogą korzystać już teraz, niezależnie od terminu wejścia w życie „II Tarczy Antykryzysowej”.
Ponadto, mając na uwadze specyfikę poddziałania 19.2 oraz dynamicznie zmieniającą się sytuację w kraju, MRiRW, w ślad za projektowanymi zmianami zaproponowanymi w ww. ustawie, pracuje równolegle nad wypracowaniem szczegółowych rozwiązań, które będą miały zastosowanie przede wszystkim w odniesieniu do dalszego wypełniania zobowiązań umownych, w tym w szczególności w okresie związania celem operacji, przez beneficjentów dotkniętych skutkami COVID-19 po ustąpieniu epidemii. Uprzejmie informujemy, iż przedmiotowe rozwiązania zostaną do Państwa przekazane w formie wytycznych niezwłocznie po ich opracowaniu.
źródło: Materiał przekazany przez Departament Wspólnej Polityki Rolnej, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Komunikat ES
- Szczegóły
- Odsłony: 1028
WAŻNE - Wsparcie dla Ekonomii Społecznej
Zachęcamy do zapoznania się z materiałem przekazanym nam przez Owes Tłok. Lokalna Grupa Działania jest członkiem Powiatowego Zespołu ds. Ekonomi Społecznej i zachęcamy do wspierania podmiotów ekonomii społecznej.
Najnowsze zestawienie ważnych informacji dotyczących kwestii związanych z funkcjonowaniem podmiotów ekonomii społecznej w Państwa powiecie w kontekście epidemii koronawirusa
1) Zlecanie zadań organizacjom pozarządowym przez administrację publiczną - jakie zapisy znalazły się w tarczy antykryzysowej? Szczegółowa analiza na https://publicystyka.ngo.pl/zlecanie-zadan-w-tarczy-na-co-m…
4) Jak przedsiębiorstwa społeczne radzą sobie w czasie epidemii? Porcję informacji na temat PES także z Państwa powiatu można znaleźć w artykule na stronie OWES TŁOK https://owies.eu/…/jak-przetrwac-koronawirusa-pomysly-przed…
Tarcza antykryzysowa ZUS
- Szczegóły
- Odsłony: 957
Tarcza antykryzysowa wsparcie ZUS
Prosimy o zapoznanie się materiałem przekazanym przez ZUS
Raport z konsultacji marzec 2020
- Szczegóły
- Odsłony: 964
Zakończyliśmy proces konsultacji
31-03-2020
Zakończyliśmy proces konsultacji Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Gminy Powiatu Świeckiego” na lata 2014-2020 (LSR) oraz Planu działania – załącznika nr 3 do LSR.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem na Panelu Konsultacyjnym w zakładce Wyniki/Raporty
Kontakt z biurem LGD - wydłużenie pracy zdalnej
- Szczegóły
- Odsłony: 1012
Kontakt z biurem LGD
Przypominamy od poniedziałku 16 marca 2020 r. pracujemy zdalnie i wydłużamy termin pracy zdalnej do 15 kwietnia 2020 (środa) , jesteśmy w kontakcie mailowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i telefonicznym.
Przypominamy nr telefonów do kontaktu w godz. 7:30 -15:30:
501-162-695 – p. Zdzisław Plewa – Specjalista do spraw ewaluacji i wdrażania LSR
501-162-697 – p. Katarzyna Lipowiec – Kierownik Biura
p. Liliana Fryckowska - stażystka
665-512-800 – p. Sabina Noetzelmann – Specjalista do spraw obsługi projektów unijnych RPO
p. Dorota Tuszyńska – Główna Księgowa
691-989-340 – p. Ludwika Karczewska - Specjalista do spraw obsługi projektów unijnych PROW
Co dzień przez dwie godziny w biurze jest dyżur pracownika w godz. 9:00 - 11:00.
Od wczoraj można zostawić dla nas przesyłkę czy informację w SKRZYNCE POCZTOWEJ
Uwaga ważny komunikat UM
- Szczegóły
- Odsłony: 981
KOMUNIKAT DOTYCZĄCY WPŁYWU KORONAWIRUSA NA PROJEKTY REALIZOWANE
W RAMACH RPO WK-P 2014-2020
Instytucja Zarządzająca RPO WK-P 2014-2020 wydała komunikat dotyczący wpływu koronawirusa na projekty realizowane w ramach RPO. Prosimy o zapoznanie się !!!
Treść komunikatu znajduje się pod linkiem http://www.mojregion.eu/index.php/rpo/wiadomosc/komunikat