Świecie, 14 października 2019r.
OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW
Lokalna Grupa Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego
Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
Nr konkursu LGD: V/2019
Termin składania wniosków: 28/10/2019 – 15/11/2019
Miejsce składania wniosków: Lokalna Grupa Działania „Gminy Powiatu Świeckiego’
ul. Chmielniki 2b
86-100 Świecie
od poniedziałku do czwartku w godz. od 8:00 do 15:00
w piątek od 8:00 do 14:30
Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę upoważnioną, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
Tryb składania wniosków:
Wnioski wraz z załącznikami należy składać na wymaganych formularzach w 1 egzemplarzu w wersji papierowej oraz wniosek w formie dokumentu elektronicznego zapisany na informatycznym nośniku danych.
Forma wsparcia: refundacja poniesionych kosztów
Zakres tematyczny operacji: Działania promocyjne obszaru objętego LSR
Zakres operacji zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020:
- promowanie obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych
Przedmiotem naboru są operacje realizowane w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”, zgodnie z
· Celem głównym „Wzmocnienie rozwoju społeczno – gospodarczego obszaru LGD do końca 2023 roku”
· Celem szczegółowym „Podnoszenie atrakcyjności obszaru LGD poprzez rozwój infrastruktury turystycznej/rekreacyjnej/kulturalnej, zachowanie dziedzictwa lokalnego i jego promocję do końca 2023 roku”,
· Przedsięwzięciem „Rozpoznawalny obszar LGD - EFRROW”.
Obowiązujące w ramach naboru warunki przyznania pomocy – zostały określone w załączniku nr 5 do ogłoszenia.
Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków przyznania pomocy oraz kryteriów wyboru operacji – stanowi załącznik nr 6 do ogłoszenia.
Obowiązujące w ramach naboru kryteria wyboru operacji – stanowią załącznik nr 7 do ogłoszenia.
Minimalna wymagana liczba punktów w ramach oceny wg lokalnych kryteriów wyboru 18 pkt.
/spełnienie powyższego minimum punktowego jest niezbędne do wyboru operacji przez Radę LGD/
Limit środków w ramach naboru: 150 000,00 zł
Kwota EFRROW: 95 445,00 zł
limit środków w ramach naboru obok pomocy przewidzianej na wsparcie beneficjentów obejmuje także krajowy wkład środków publicznych pochodzących ze środków własnych beneficjentów, będących podmiotami sektora finansów publicznych w wysokości zapewniającej współfinansowanie wkładu EFRROW
Wysokość pomocy: do 50 000,00 zł
Intensywność pomocy:
· do 63,63 % kosztów kwalifikowalnych – w przypadku jednostki sektora finansów publicznych
· do 70 % kosztów kwalifikowalnych – w przypadku podmiotu wykonującego działalność
gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców, z tym, że w przypadku organizacji pozarządowej, która wykonuje taką działalność gospodarczą – jeżeli organizacja ta ubiega się o pomoc w zakresie
- rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim przez:
a) tworzenie lub rozwój inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych
b) rozwijanie działalności gospodarczej,
w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie; oraz
- wspierania współpracy między podmiotami wykonującymi działalność gospodarczą na
obszarze wiejskim objętym LSR:
a) w ramach krótkich łańcuchów dostaw, lub
b) w zakresie świadczenia usług turystycznych, lub
c) w zakresie rozwijania rynków zbytu produktów lub usług lokalnych.
· do 100 % kosztów kwalifikowalnych - w przypadku:
- podmiotu niewykonującego działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy z
dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców
- organizacji pozarządowej, która wykonuje działalność gospodarczą, do której stosuje się
przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców – jeżeli
organizacja ta ubiega się o pomoc w zakresie
- wzmocnienia kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych
- rozwoju rynków zbytu produktów i usług lokalnych, z wyłączeniem operacji polegających na budowie lub modernizacji targowisk objętych zakresem wsparcia w ramach działania, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 20 lutego 2015r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020;
- zachowania dziedzictwa lokalnego;
- rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej;
- budowy lub przebudowy publicznych dróg gminnych lub powiatowych, które:
a) umożliwiają połączenie obiektów użyteczności publicznej, w których są świadczone
usługi społeczne, zdrowotne, opiekuńczo-wychowawcze lub edukacyjne dla ludności lokalnej, z siecią dróg publicznych albo
b) skracają dystans lub czas dojazdu do tych obiektów;
- promowania obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych.
Lokalna Strategia Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”, formularz wniosku o przyznanie pomocy, formularz wniosku o płatność, formularz umowy o przyznanie pomocy a także opis kryteriów wyboru operacji oraz zasad przyznawania punktów za spełnienie danego kryterium znajdują się w siedzibie Lokalnej Grupy Działania „Gminy Powiatu Świeckiego” oraz na stronie internetowej www.lgdswiecie.pl.
Szczegółowe informacje udzielane są dodatkowo w Biurze Lokalnej Grupy Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”.
Pytania należy kierować na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie: 52 33 01 832 (w godzinach pracy Biura).
Dodatkowe informacje:
- W przypadku uzyskania równej ilości punktów o miejscu na liście wniosków (operacji) wybranych decyduje kolejność wpisu do rejestru wniosków (operacji), które wpłynęły w odpowiedzi na konkurs, tzn. data i godzina wpływu.
- Preferuje się wnioskodawców, którzy w zakresie przygotowania wniosku o przyznanie pomocy korzystali ze wsparcia doradczego oferowanego przez LGD w formie bezpośredniej wizyty w biurze LGD - Zasady udzielania doradztwa stanowią załącznik nr 9 do ogłoszenia.
Załączniki do ogłoszenia:
1. Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z);
2. Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących (wersja 3z);
3. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z);
4. Karta informacyjna operacji
5. Obowiązujące w ramach naboru warunki przyznania pomocy;
6. Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków przyznania pomocy oraz kryteriów wyboru operacji;
7. Kryteria wyboru operacji (operacje realizowane przez inne podmioty niż LGD) wraz
z procedurą ustalania lub zmiany kryteriów w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”;
8. Lokalna Strategia Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”;
9. Zasady udzielania doradztwa
10. Formularz umowy o przyznaniu pomocy wraz z załącznikami (wersja 7z);
10a) załącznik nr 1 – zestawienie finansowo-rzeczowe operacji;
10b) załącznik nr 2 – wykaz działek ewidencyjnych;
10c) załącznik nr 3 – kary administracyjne;
10d) załącznik 3a – kary administracyjne;
11. Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu nabywcy określająca warunki kontynuowania realizacji operacji;
11a) Załącznik nr 2 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu nabywcy - Wykaz
działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana
z nieruchomością
11b) Załącznik nr 4 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu nabywcy -
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
12. Formularz wniosku o płatność (wersja 4z);
12a) Załącznik do WoP - dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących (wersja 4z);
13. Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 4z);
14. Planowane do osiągnięcia w wyniku operacji cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz
zakładane do osiągnięcia wskaźniki.
15. Oświadczenia dotyczące przetwarzania danych osobowych osoby fizycznej - RODO
16. Klauzula RODO do karty wkładu rzeczowego