(52) 33 01 832
lgdswiecie@op.pl
Projekt współpracy pn. „Kampania Ruszaj na Kociewie - wzmocnienie marki regionu”.
- Szczegóły
- Super User
- Odsłony: 173
Projekt współpracy pn. „Kampania Ruszaj na Kociewie - wzmocnienie marki regionu”.
Projekt współpracy pn. „Kampania Ruszaj na Kociewie - wzmocnienie marki regionu” (o akronimie KRNKWMR)realizowany jest w ramach poddziałania 19.3 „Przygotowanie
i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętegoProgramem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie: promowanie obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych oraz lokalnej społeczności.
Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Partnerzy operacji:
Lokalna Grupa Działania „Chata Kociewia”
Lokalna Grupa Działania „Wstęga Kociewia”
Lokalna Grupa Działania „Gminy Powiatu Świeckiego:
Cel operacji:
Umożliwienie wzrostu rozpoznawalności marki KOCIEWIE - marki uporządkowanej i świadomie zarządzanej. Umożliwienie zwiększenia liczby osób poinformowanych o walorach przyrodniczych, krajoznawczych, miejsc historycznych, architektury, kultury regionu, turystycznych; zwiększenia znaczenia turystyki kulturowej i aktywnej, poprzez realizację zakresu rzeczowego, w terminie do złożenia wniosku o płatność końcową
Przewidywane wskaźniki operacji:
1. Liczba szkoleń: 2 szt.
2. Liczba osób przeszkolonych: 30 osoby
3. Liczba wydarzeń / imprez: 7 szt.
4. Liczba wyświetleń odbiorców w ciągu 6 miesięcy od publikacji klipu w kanałach w mediach społecznościowych (łącznie na Facebooku i YouTube): 500 000 wyświetleń
5. Liczba odsłon w ciągu 6 miesięcy od startu strony internetowej: 360 000 odsłon
Zakres merytoryczny kampanii oraz harmonogram działań został opracowany przy współudziale Lokalnej Organizacji Turystycznej KOCIEWIE.
W ramach operacji zaplanowano szereg działań wpływających na wzmocnienie marki Kociewia:
1) szkolenia i warsztaty
· organizacja dwóch szkoleń w temacie „Marketing online i nowe media w turystyce” przeznaczonych dla przedstawicieli jednostek samorządów terytorialnych oraz branży turystycznej z terenu Kociewia (min. 30 osób),
· wypracowanie założeń kampanii marketingowo-promocyjnej Kociewia w nowych mediach na sezon 2023.
2) klip promocyjny
· opracowanie koncepcji kreatywnej, adaptacja autorskiego scenariusza i produkcja klipu promocyjnego o Kociewiu. Celem klipu promocyjnego jest promocja regionu Kociewie oraz jego najważniejszych atrakcji,
· promocja klipu poprzez wypracowanie zasięgu min. 2 mln odbiorców w ciągu 6 miesięcy od publikacji klipu w kanałach w mediach społecznościowych (łącznie na Facebooku i YouTubie) oraz wypracowanie łącznie wyświetleń min. 500 tys. odbiorców w ciągu 6 miesięcy od publikacji klipu w kanałach w mediach społecznościowych (łącznie na Facebooku i YouTubie).
3) social media i promocja internetowa
· realizowanie i obsługa akcji promocyjnych oraz konkursów w mediach społecznościowych,
· realizacja kampanii Facebook Ads oraz ich analiza i optymalizacja,
· przeprowadzenie kampanie reklamowej poprzez linki sponsorowane poprzez Google Adwords,
· prowadzenie profili społecznościowych regionu przez czas trwania kampanii promocyjnej.
4) promocyjna strona www
· zaprojektowanie, wykonanie, uruchomienie oraz wdrożenie nowego regionalnego serwisu turystycznego, a także zapewnienie usług hostingowych (zakup przestrzeni serwerowej),
· regionalny portal turystyczny (www.kociewie.travel) będzie źródłem rzetelnych i aktualnych informacji turystycznych o Kociewiu. Znajdą się tam opisy atrakcji turystycznych, praktyczne informacje o regionie, zapowiedzi imprez kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, oferty wypoczynku, a także miejsca zakwaterowania (pensjonaty, hotele, domki, kwatery prywatne, ośrodki wczasowe, ośrodki wypoczynkowe, apartamenty czy gospodarstwa agroturystyczne).
5) publikacje
· mapa turystyczno-krajoznawczą w skali 1:100 000, która pozwoli na wydruk całego obszaru Kociewia w formacie zbliżonym do B1. Na awersie znajdzie się rysunek kartograficzny (wody, lasy, drogi, obszary zabudowane) z zaznaczeniem istotnych elementów krajobrazu turystycznego (noclegi, restauracje, atrakcje turystyczne, szlaki turystyczne, ciekawostki). Na rewersie opisy krajoznawcze wybranych elementów oraz zdjęcia,
· magazyn KOCIEWIE strefy czasu wolnego: tytuł pozycji nawiązuje do hasła, które powstało w ramach prac nad strategią rozwoju marki turystycznej Kociewiaw roku 2019. Publikacja to ekskluzywne w formie wydawnictwo zawierająca informacje o atrakcjach turystycznych, przegląd informacji o kulturze regionalnej, kuchni, a także propozycje miejsc do odwiedzenia. Wyróżnikiem jest to, że poszczególne artykuły stworzone zostaną przez zaproszone do współautorstwa osoby: blogerów, regionalistów, specjalistów z danej dziedziny. Cechą wyróżniającą są ciekawe fotografie udostępnione w większości przez osoby współtworzące zawartość magazynu oraz atrakcyjny format A4.
6) gadżety
· wykonanie wraz z ologowaniem gadżetów reklamowych, które stanowią jeden z elementów kampanii,
· gadżety będą rozdawane w czasie promocji prowadzonej w sposób bezpośredni wśród turystów, mają być zachętą do spędzania czasu na świeżym powietrzu, najlepiej w sposób aktywny.
7) wyprawy blogerskie
· promocja regionu Kociewie w formie realizacji wizyty studyjnej przez blogerów turystycznych (do współpracy zaproszono czterech niezależnych twórców),
· przygotowanie pisemnej i fotograficznej relacji z zrealizowanej wizyty na autorskim blogu oraz w mediach społecznościowych.
8) wyjazdy promocyjne
· organizacja wyjazdów promocyjnych pojazdem specjalnym (kamper),
· akcje zostaną przeprowadzone w: Sopocie, Gdańsku, Bydgoszczy, Toruniu, Warszawie, Łodzi i Chorzowie,
· eventy oparte będą o zachęcaniu mieszkańców wytypowanych miast do odwiedzenia Kociewia poprzez bezpośredni kontakt oraz dystrybucję materiałów promocyjnych oraz gadżetów przygotowanych w ramach pozostałych elementów kampanii. Akcje zostaną przeprowadzone w wybrane dni w maju i czerwcu 2022.
9) zarządzanie projektem
· z uwagi na specyfikę operacji - konieczność znajomości branży związanej z obsługą ruchu turystycznego, zarządzanie projektem zostanie zlecone podmiotowi zewnętrznemu.
II wystawa Kociewia w Bawarii
- Szczegóły
- Odsłony: 1054
Kociewie w Utting am Ammersee
W dniach 19-20 października 2019 r. odbyła się druga wystawa promująca region Kociewia w Bawarii w Ammersee. Tym razem gościliśmy w Utting am Ammersee. W uroczystym otwarciu wystawy wzięli udział mi.n przedstawiciele władz lokalnych burmistrze gmin LAG-Ammersee Werner Grünbauer (Pähl, przewodniczący LAG Ammersee), Josef Lutzenberger (Utting) i Ferdinand Holzer (Egling an der Paar), przedstawiciele Lokalnej Grupy Działania Ammersee, zaproszeni goście oraz delegacja z trzech Lokalnych Grup Działania z Kociewia ("Gminy Powiatu Świeckiego", "Wstęga Kociewia" i "Chata Kociewia" w tym Mirosław Murzydło ( członek zarządu LGD "Wstęga Kociewia" i wójt Gminy Subkowy) Andrzej Kowalski (Przewodniczący Rady LGD "Gminy Powoatu Świeckiego").
Spotkanie było okazją do promocji Kociewia na teranie naszych partnerów LAG Ammersee w Bawari, możliwością porozmawiania z przedstawicielami LAG Ammersee i podmiotami działającymi na obszarze Ammersee. Wernisaż połączony był z degustacją lokalnych produktów obszaru Kociewia i Bawarii. Podczas wystawy zaprezentowano 30 zdjęć Kociewia na ekspozytorach oraz prezentację multimedialną z 90 zdjęciami z obszaru Kociewia.
Serdecznie dziękujemy wszystkim zaangażowanym w przygotowanie wystaw na terenie Bawarii w tym p. Klausowi Horney z zespołem z LAG Ammersee (https://lagammersee.de/) za ogromne zaangażowanie we wspólną promocję naszych regionów Kociewia i Ammersee, Stowarzyszeniu Kulturlandschaft-Ammersee eV (http://kulturlandschaften.eu/index.php/polen-kociewie) oraz Lokalnej Organizacji Turystycznej Kociewie za profesjonalne przygotowanie ulotki informacyjnej do prezentowanych podczas wystawy zdjęć.
Wszystkie zdjęcia prezentowane podczas wystawy można zobaczyć na stronie http://www.ammersee.kociewie.eu/.
Wystawa odbyła się w ramach Międzynarodowego projektu współpracy "Promowanie obszaru objętego strategiami rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach współpracy międzynarodowej" mającego na celu zwiększenie rozpoznawalności obszarów objętych LSR poprzez wzajemną promocję walorów turystycznych obszarów lokalnych grup" "Chata Kociewia", "Wstęga Kociewia", "Gminy Powiatu Świeckiego" oraz LAG Ammersee z Bawarii poprzez zorganizowanie wystaw fotograficznych ukazujących walory turystyczne i gospodarcze Kociewia i Ammersee oraz integrację podmiotów z branży turystycznej, aktywnego wypoczynku i wytwórców produktów lokalnych. Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Za dwa tygodnie wystawa będzie prezentowana w kolejnych miejscach m.in w Egling an der Paar , będziemy zamieszczać informacje na bieżąco.
III Wystawa Lag Ammersee - podsumowanie
- Szczegóły
- Odsłony: 1178
Za nami pracowity weekend !!!
14 czerwca 2019 r. odbył się trzeci już a jednocześnie ostatni wernisaż wystawy walorów przyrodniczych, kulturowych i gospodarczych regionu Lokalnej Grupy Działania Ammersee w Bawarii KOCIEWIE – AMMERSEE „So anders und so ähnlich Tak różne, a tak podobne”.
Tym razem gościliśmy na terenie naszej LGD w Zamku w Nowem. Spotkanie było doskonałą okazją do zapoznania się z kulturą Bawarii, możliwością porozmawiania z przedstawicielami LAG Ammersee. Dodatkowym elementem wystawy była prezentacja wyrobów ceramicznych i cynowych przywiezionych z Bawarii. Wernisaż połączony był z degustacją lokalnych produktów obszaru Kociewia i Bawarii.
Wystawa odbyła się w ramach Międzynarodowego projektu współpracy "Promowanie obszaru objętego strategiami rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach współpracy międzynarodowej" mającego na celu zwiększenie rozpoznawalności obszarów objętych LSR poprzez wzajemną promocję walorów turystycznych obszarów lokalnych grup" "Chata Kociewia", "Wstęga Kociewia", "Gminy Powiatu Świeckiego" oraz LAG Ammersee z Bawarii poprzez zorganizowanie wystaw fotograficznych ukazujących walory turystyczne i gospodarcze Kociewia i Ammersee oraz integrację podmiotów z branży turystycznej, aktywnego wypoczynku i wytwórców produktów lokalnych. Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Wystawa jest dostępna przez cały czas dla zwiedzających w Zamku w Nowem do dnia 31 sierpnia 2019 r. Zapraszamy !!!
Kontynuacja międzynarodowego projektu współpracy i wydarzeń z nim związanych już jesienią tego roku kiedy to trzy polskie Lokalne Grupy Działania będą promowały obszar Kociewia na Bawarii.
I wystawa w Bawarii
- Szczegóły
- Odsłony: 1091
Promowaliśmy Kociewie w Herrsching
W dniach 11-12 października 2019 r. odbył się pierwszy wernisaż wystawy walorów przyrodniczych, kulturowych i gospodarczych regionu Kociewie w Bawarii "KOCIEWIE – AMMERSEE „So anders und so ähnlich Tak różne, a tak podobne”. Pierwsza wystawa odbyła się w Herrsching im Kurparkschlösschen.
Spotkanie było doskonałą okazją do promocji Kociewia na teranie naszych partnerów LAG Ammersee w Bawari, możliwością porozmawiania z przedstawicielami LAG Ammersee i podmiotami działającymi na obszarze Ammersee. Wernisaż połączony był z degustacją lokalnych produktów obszaru Kociewia i Bawarii.
Wystawa odbyła się w ramach Międzynarodowego projektu współpracy "Promowanie obszaru objętego strategiami rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach współpracy międzynarodowej" mającego na celu zwiększenie rozpoznawalności obszarów objętych LSR poprzez wzajemną promocję walorów turystycznych obszarów lokalnych grup" "Chata Kociewia", "Wstęga Kociewia", "Gminy Powiatu Świeckiego" oraz LAG Ammersee z Bawarii poprzez zorganizowanie wystaw fotograficznych ukazujących walory turystyczne i gospodarcze Kociewia i Ammersee oraz integrację podmiotów z branży turystycznej, aktywnego wypoczynku i wytwórców produktów lokalnych. Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Kolejny wernisaż 18-19 października 2019 r. w Dießen am Ammersee
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- Następny artykuł
- koniec